zondag 4 oktober 2009

Antwerpen/Amsterdam

Hello dear dudes!
ik zit nu zo waar met mijn luie reet op mijn eigen bank. Ik had vandaag de toffe ingeving om maar een trein naar huis te pakken en bij Gijs op de koffie te gaan en even thuis te zijn. Het is wel bizar om op centraal te komen en gewoon als een toerist de weg kwijt te zijn. Fucking hey de metro is zelfs dicht.. Maarja dat terzijde, jullie vertellen over nederland slaat natuurlijk ook nergens op. We liggen nu dus in Antwerpen zoals mijn mamma al gezegd heeft. We liggen midden in de stad, 10 min vanaf het centraal station. Gister met Jurry en Martijn lekker wezen stappen. Bier in emmers die ik alleen met twee handen aan m'n mond kon zetten dus dat wilde wel. Op een geven moment waren er ook pina coloda's, gezellig dus. In de tussentijd zijn er een nieuwe stuurman en een nieuwe bootsman aan boord gekomen. De stuurman is een beetje een enge kerel. Hij stelde zich voor met een trillend alcoholisten handje. "BOT" tetterde hij in m'n oor en ik was er meteen van overtuigd dat het hier inderdaad om een botte boer ging. Hij houd erg van het geluid van zijn eigen stem en is een waarlijke "captain obvious". Zijn getetter brengt me vaker in de war dan dat het me helpt. Toch kan ik wel een hoop van hem leren. Ik moet alleen een mimi filter aanschaffen. Ik loop dus heel vaak met Martijn (tweede stuurman) mee. Ik vind het wel prettig om met hem te werken en vind het werk aan dek nu ook wel echt leuk worden. We gaan trouwens kolen laden in Antwerpen, maar die lading is pas woensdag klaar. Als we die laden gaan we naar duinkerken, dat is een stukje van niets en is meer werk voor een binnenvaarder. We hebben tenminste lading. Nu even eten, lekker pasta zoals het hoort gekookt door mijn broertje! Tot later lieverds!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten