zaterdag 17 oktober 2009

Hollandsch weer

Hey daar, voor het eerst dan toch echt een beetje weer gehad. Het koekblik wat
ik van m'n broertje en ze meisje had gekregen vloog me om half 4 snachts om de
oren, en toen ik om zeven uur definitief mijn nest uit moest werd bleek eindelijk
mijn bureau opgeruimd!
De rest van m'n hut daarentegen was afgestouwd met tijdschriften, halve treetjes frisdrank en papierwerk. Zelfs mijn overlevingspak had de weg van de ene hoge kast richting de andere gemaakt.
Goed sta je dan met lodderige oogjes en je olie spuitje brandstofpompen te smeren in
de hoop dat je niet in de motorkist donderd. Maakt het weer een uitdaging zeg ik
maar zo. Het was even vervelend toen ik in een olieplas een zwieper maakte met
een tl lampje in m'n handen, maar gelukkig alleen maar nog meer blauwe plekken.
We zijn nu vanaf Skagen, waar we hebben geankerd om te schuilen voor het weer
waar we nu door heen varen, naar Immingham, Engeland, aan het varen. Daar gaan
we lading oppikken voor Three Rivers Canada.
Ik wel echt blij dat ik weer lekker in de machinekamer aan het werk ben. Dekdienst is zo veel administratie wachten en geouwehoer aanhoren. Het enige leuke aan de dekdienst sinds Pekka van boord is was, met Martijn ouwehoeren en dingetjes aan dek slopen en of fiksen.
Uiteindelijk is Martijn (die stiekem Pieter heet) toch een hele beste kerel als
je een beetje gewend bent aan zijn hoge stuiter gehalte. Ik vind het dan ook wel
jammer dat hij straks in Immingham van boord gaat om met z'n decadente bips op
Curacao te zitten (hurricane season maarja het blijft de carib).
In immingham krijgen we een andere nederlandse uitzendkracht aan boord om dat de filipijn die zou komen geen visum bleek te hebben. Dus tot Canada Hollandse tweedes. Ook gaat
de kap van boord en komt er ene Visser voor terug. Schijnt nogal van het houtje
te zijn maar wel een goeie kerel. We shall see.
Ik hoop wel dat hij de eerste stuurman de mond een beetje kan snoeren. Alle gezelligheid wordt overstemd door zijn elle lange verhalen die hij zonder schroom zelfs over de kapitein uit
brult. Ow en trouwens ik haaaaat verslagen tikken... Verder gaat het hier
allemaal prima, we gaan alleen wel de echte kou tegemoet en ik heb nog nergens
thermo ondergoed aan kunnen schaffen. Ik ben benieuwd, alles blijft hier maar
veranderen en ik weet nooit waar ik aan toe ben. Dus we zullen het wel zien
fotograferen en beschrijven.
Had ik al verteld dat ik bijna verkocht was voor twee kamelen en een geit in Antwerpen? En dat ik een hele middag op mijn eigenste bank in amsterdam heb gezeten?
Waarom gaat die tijd toch zo snel..
Liefs, kussen en all that jazz

1 opmerking: