vrijdag 25 december 2009

Kerstmis op de Oostzee

Hallo iedereen,
Allereerst een uiterst zalig kerstfeest en al die dingen toegewenst! Weet dat ik met evenveel warme gevoelens aan jullie denk als wanneer we met z'n allen IRL onder de kerstboom zitten. We bevinden ons nu op de Oostzee, het vriest hier en we hebben windkracht 7 op de spiegel (wel golfjes maar slingeren valt mee dus). De messroom is al een aantal dagen versierd met vrolijke kerstornamenten en het speenvarken ligt al 2 dagen buiten de koeling, waardoor er door de hele
accomodatie een weeïge dode-dieren-lucht hangt.
Speciaal voor het varken is er een bbq aan elkaar gelast van oude olievaten en pijpen. Het varkentje wordt al sinds vanmorgen door de matroos van de wacht boven de bbq rond gedraaid. Een gezellig fenomeen maar nou niet een diner waar ik echt naar uit kijk om eerlijk te zijn. Desalniettemin heb ik me ook dit jaar netjes opgemaakt, m'n nagels zo goed en zo kwaad als het gaat geprobeerd olie vrij te maken en m'n mooie blousje aangetrokken. De geur van gasolie die ik al maanden bij me draag is alleen nog licht aanwezig na uitgebreid douchen en een extra spraytje tommy.
De afgelopen kerstmissen die ik thuis heb gevierd heb ik altijd wel iets gehad om te missen, zij het een vriendje, zij het het hebben van een vriendje of net dat ene ingredient voor dat gerecht waarmee je iedereen blij wil maken dat ze bij de super niet meer hadden. Er is iets aan al die stress in de supermarkten en het dagen van te voren plannen wat er dan gegeten moet worden dat altijd een beetje een eenzaam gevoel in mij opwekt. Hier op zee ben ik misschien minder weemoedig met de kerst dan thuis. Niet dat ik niet graag met jullie aan tafel zou zitten
tot diep in de nacht met wijntjes en gezelligheid, maar hier is het wel rustiger. Als ik naar buiten kijk en de zee woeste uithalen naar ons schip zie maken kan ik me niet meer druk maken over liflafjes en hoge verwachtingen.
Wij varen gestaag richting Casablanca terwijl een groot deel van de wereld in rep en roer is over de geboorte van een dude die ons verlost zou hebben van onze zonden. Veel plezier met al het feestgedruis en het eten tot je tot aan je huig zit afgetapt.
Ik zal aan jullie denken. Kussen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten