woensdag 12 augustus 2009

Kemi en het zeemans huis

Hey allemaal,
Er komt een klein rariteitje wat chronologie aangaat omdat ik ook al een mail naar het thuis front heb gestuurd voor plaatsing en ik ook al twee blogs heb geschreven aan boord toen ik erachter kwam dat ik ze helemaal niet kan plaatsen.
Nu zit ik in het zeemanshuis, elke commerciële haven heeft er één en ze verkopen er god, toeristen crap en internet. De desbetreffende hier in Kemi is een beetje ingericht als een sauna, ruikt een beetje zo en is net zo warm. Vandaag heb ik weer fijn met de chemicalieën mogen spelen en de machine kamer helemaal schoongepoetst. Verder niet zo veel gedaan, m'n eerste meterstandjes opgenomen en gekenen wat er allemaal moet gebeuren wanneer de motor stil komt te liggen.
De meester is vandaag naar de dokter gegaan aan de wal en het blijkt dat het niet goed gaat met hem. Hij heeft vocht in z'n longen en hoest bloed. Medicijnen meegekregen maar hij is niet in staat meer om te werken. Dat is voor mij ook slecht nieuws want de tweede is phillipijns en heeft weinig geduld om mij dingen uit te leggen. Morgen zie ik wel wat de bedoeling is en anders probeer ik wel met mijn neus in de boeken het een en ander uit te zoeken. Ik zal nog even mijn weloverdachte blogjes erop zetten. Hoop dat je niets te doen hebt want het is veel tektst.
Waarom wil dat pokkuh ding geen plaatjes toevoegen??
Voor wie wil, ze staan op m'n hyves
liefss

Geen opmerkingen:

Een reactie posten